peter-en-annemarie.reismee.nl

Op naar Abel Tasman Park

Toch nog een laatste berichtje voordat we het Abel Tasman National Park intrekken. We staan nu op een overvolle camping in Kaikeriteri (wie kent het niet?) en dat is nogal een verschil met de rustige camping die we hiervoor hadden. Het is een fantastisch plekje dus wel te begrijpen dat veel mensen hier willen zijn. Het strand is goudgeel en de zee heerlijk om in te zwemmen, verder kijk je hier uit over prachtige eilandjes in de baai.
Vanmorgen zijn we rustig begonnen met een ontbijtje op de camping in Picton en daarna zijn we naar de baptistenkerk aan de overkant van de straat gegaan. Na de dienst werden we door een aantal mensen uitgenodigd om te blijven voor de koffie. Iedereen was erg aardig en ze verzekeren ons dat het beste deel van de reis nog voor ons ligt; het Zuidereiland is het echte Nieuw-Zeeland en de landschappen zijn mooier dan in het noorden, en dat vertelden mensen die op het Noordereiland geboren zijn! We werden nog uitgenodigd om 's middags met mensen mee te gaan op een boottochtje: erg verleidelijk maar helaas we hebben geen tijd want er moet nog een flink stuk gereden worden.
Onderweg zien we direct al prachtige uitzichten. Eerst rijden we door de wijnvelden van Marlborough, daarna langs een snelstromend beekje en om bijna elke bocht is er een nieuw doorkijkje naar zee, dus we genieten! Onderweg hebben we nog de laatste boodschappen gedaan voor de tocht en dat komt nogal precies want onderweg kunnen we niks kopen en er is ook geen gas om eten op te verwarmen. We hebben daarom een gaspitje gekocht en een aantal maaltijden die je in water kunt verwarmen; de smaak zal ons benieuwen...
Goed, onze dag zit er weer op en we wensen jullie een fijne zondag!