peter-en-annemarie.reismee.nl

Bula! Fiji time...

Yasawa betekent hemel in de taal van Fiji en dat klinkt natuurlijk heel goed. Zeker als je 4 dagen in een resort op de Yasawa Islands mag doorbrengen. Het eilandje waar we de afgelopen dagen zijn geweest zag er inderdaad hemels of paradijselijk uit, tenminste zoals je, je dat voorstelt. Prachtige witte stranden, warm zeewater, palmbomen en een prachtig rif: het hele pakket

Laughing
En daar kunnen wij ons prima vermaken! We waren druk met snorkelen, zwemmen, lezen, weer een keer zwemmen, kajakken (prachtige springende vissen gezien), luieren en heerlijk eten. Annemarie heeft nog 3 keer gedoken! 'Dat was echt super!! De eerste keer was ik nogal nerveus, m'n eerste duik in de oceaan, eerste duik in zout water en de eerste duik na de cursus. Maar het ging gelukkig prima. Met de boot naar een duikspot gevaren en achterover in het water, afgedaald naar 18 meter en ong. 40 minuten onder water gewest, daarna weer heel bovenwater gekomen. Dus voor de volgende dag nog twee duiken geboekt, samen met m'n buddy, een duitse mevrouw van middelbare leeftijd die ook een paar maand geleden haar duikcursus had gehaald. Peter was de eerste keer ook meegegaan om te snorkelen en die kon ons 18 meter onder zich zien gaan. De tweede duik waren we met vier duikers, was weer een mooie duik met prachtig koraal en mooie vissen, gedoken naar 21 meter (oeps zo diep mag ik eigenlijk niet..). De derde duik was het mooist. Ik voelde me nu echt op m'n gemak en het koraal en de vissen die we gezien hebben waren supermooi. In alle kleuren en maten. Gelukkig had mijn buddy een onderwatercamera, dus alles is vastgelegd. Daar was ik heel blij mee. Jammer dat het nu afgelopen is, maar deze drie duiken waren fantastisch om te doen. De onderwaterwereld is prachtig.'
Nu wachten we op de boot om weer te vertrekken vanaf weer een geweldige plek maar dit keer is dat de laatste want morgen vertrekken we naar huis (ook een geweldige plek trouwens). Het was heerlijk om na vier weken trekken eens vier nachten op dezelfde plek te zijn. Echt genoten van dit prachtige resort en alle mensen die we daar ontmoet hebben. We kijken terug op een fantastische vakantie. Nieuw Zeeland was zo mooi en zo divers. Daar hebben we ontzetten veel gezien en gedaan. Op Fiji hebben we heerlijk gerelaxt en genoten van zon, zee, strand en elkaar. Alles bij elkaar hebben we zo'n 4000 km gereden, bijna 40000 km gevlogen en ongeveer 10 uur gevaren. We kijken niet uit naar de vlucht van 27 uur maar wel naar het weerzien met familie en vrienden!